דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מס יציאה חדש בצרפת 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2695 פעמים ]

במסגרת חוק התקציב בצרפת מוצע להטיל "מס עזיבה" (Exit Tax) על תושבי צרפת המעתיקים את מקום מושבם לצורך מס למדינה אחרת, בנסיבות שנקבעו. על פי הפרסומים, עם השלמת החקיקה צפוי החוק להיכנס לתוקפו באופן רטרואקטיבי החל מחודש מרץ 2011.

 

בשונה מסעיף 100א לפקודה, מס העזיבה יחול רק על מי שהיה תושב צרפת משך 6 השנים שקדמו לעזיבה. המס יוטל רק בגין הרווח הצבור במניות וזכויות בחברות צרפתיות או זרות (או ישות אחרת הכפופה למס חברות או מס דומה), ובלבד ששיעור ההחזקה בחברה הינו 1% ומעלה או ששווי ההחזקה עולה על 1.3 מיליון יורו במועד העזיבה.

בדומה לסעיף 100א לפקודה, נקבע אירוע המס ליום שקדם ליום העזיבה על מנת לשמר לצרפת את זכות המיסוי לגבי הרווח הצבור. יחד עם זאת, לאור מנגנוני תיאום מורכבים במועד מימוש המניות בפועל, נדמה כי המס נושא אופי של מקדמה. כך למשל, ככל שהרווח במכירה היה נמוך מהרווח הצבור, או שהיה הפסד במכירה, יותאם מס העזיבה ואף עשוי להתבטל כליל. בנוסף, ניתן לקבל זיכוי בשל מסי החוץ ששולמו בעת המכירה בפועל.

בחקיקה המוצעת נקבע מנגנון לדחיית המס באופן אוטומטי מקום שהיחיד עזב על מנת להתגורר במדינה ממדינות האיחוד האירופי (EU) או האיזור הכלכלי האירופי (EEA). מנגנון הדחייה יחול גם  כשהיחיד עזב למדינה אחרת עמה חתומה צרפת על אמנה לסיוע אדמיניסטרטיבי בענייני מס ובתנאי שהעזיבה נעשתה מטעמים מקצועיים.

בהתאם לאמור, תושב צרפת שעובר לישראל אינו זכאי לדחייה אוטומטית כאמור, אם כי, בתנאים מסוימים, ניתן לפנות לרשות המס בצרפת לקבלת דחייה בתשלום המס (כגון: העמדת ערבות מספקת). מס העזיבה יוחזר (או לא יוטל, לפי העניין) כאשר מכירת המניות נעשתה לאחר חלוף 8 שנים מעת העזיבה או אם טרם מימוש הנכס היחיד חזר להיות תושב צרפת או נפטר.

ניכר שהחקיקה המוצעת נעשתה באופן שקול ומידתי ובמטרה למנוע התחמקות ממס, והיא מגלמת הכרה במציאות הכלכלית של היחיד. נזכיר כי גם בסעיף 100א הוסמך המחוקק לקבוע הוראות לביצוע ויישום סעיף זה, לרבות הוראות למניעת כפל מס ולעניין הדיווח. למרבה הצער, טרם נקבעו הוראות כלשהן ואף טרם פורסם חוזר מקצועי המבהיר את אופן יישום הסעיף המנוסח באופן גורף. באמנות חדשות ניתנת התייחסות לסוגיות העולות מיישום הסעיף, בפרט נושא הזיכוי ממס. כך למשל, על פי פרסום מנהל הכנסות המדינה, באמנת המס החדשה שבין ישראל לאנגליה (טרם אושררה) נקבע כי בריטניה תיתן זיכוי לתושב שלה, בעת מכירת נכס, בגין מס ששלם בישראל מכוח סעיף 100א לגבי אותו נכס.

נכתב ע"י רו"ח ועו"ד גדי אלימי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב